آسیب‌شناسی جشنواره بين‌المللي فيلم رشد
آسیب‌شناسی جشنواره بين‌المللي فيلم رشد
دومین جلسه هم‌انديشي پنجاه‌ودومين جشنواره فيلم رشد با موضوع آسیب‌شناسی ادوار گذشته برگزار شد.
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401
تعداد بازدید: 83 مرتبه

به گزارش دبيرخانه دائمي جشنواره بين‌المللي فيلم رشد صبح روز چهارشنبه 21 ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۱ دومين جلسه هم‌انديشي جشنواره فيلم رشد با حضور مديركل دفتر انتشارات و فناوري آموزشي، مديركل حوزه رياست، دبير جشنواره، دو تن از معاونان دفتر، رؤساي گروه‌هاي معاونت فناوري آموزشي و تني چند از مسئولان اجرائي برون سازماني برگزار شد.

محوريت برگزاري اين نشست چند ساعته آسيب‌شناسي جشنواره فيلم رشد در ادوار گذشته و ارائه راهكارها و پيشنهادات اعضا براي دوره پنجاه‌ودوم بود.

دكتر مذنبي مديركل دفتر انتشارات و فناوري آموزشي در ابتداي جلسه ضمن تأكيد بر اهميت موضوع و شناخت بيشتر مشكلات پيش‌روي جشنواره فيلم رشد براي برداشتن موانع و برگزاري بهتر اين دوره از جشنواره به نقاط ضعف و قوت جشنواره پنجاه‌ويكم اشاره نمود و تجربيات گذشته را چراغي فراروي جشنواره پنجاه‌ودوم دانست.

در ادامه سيدسعيد بديعي مديركل حوزه رياست كه چندين دوره دبيري جشنواره را بر عهده داشتند اشاره‌اي مختصر به روند برگزاري جشنواره از سال‌هاي قبل تا كنون داشتند و از ويژگي‌هاي بارز اين جشنواره در سطوح مختلف در دوران قبل از شيوع كرونا سخن گفتند. وي اظهار اميدواري نمود كه در دوران پساكرونا و بازگشايي كامل مدارس در سال‌تحصيلي آتي،‌ جشنواره فيلم رشد در دوره پنجاه‌ودوم به آغوش مدارس بازگردد و مخاطبين خود را بازيابد.

موضوعي بودن يا نبودن جشنواره فيلم رشد، توجه به مفاد فراخوان جديد و آئين‌نامه اين دوره از جشنواره، بالابردن سطح كيفي جشنواره در حد عنوان آن، تلاش براي بهره‌برداري بيشتر از كاربست خروجي جشنواره،‌ شنيدن صداي ناقدان بيروني جشنواره،‌ نظرسنجي مخاطبان جشنواره،‌ تأكيد بر پيوست رسانه‌اي جشنواره و مباحثي از اين قبيل از جمله آسيب‌هاي وارده بر ادوار گذشته جشنواره بود كه توسط ساير اعضاي حاضر در جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

بنابر اعلام قبلي دبيرخانه جشنواره بين‌المللي فيلم رشد،‌ دبيري پنجاه‌ودومين دوره اين جشنواره را در سال 1401 صادق يزداني برعهده دارد كه همكاري و فعاليت‌هاي خويش را دراين خصوص با دبيرخانه دائمي جشنواره بين‌المللي فيلم رشد از چندي پيش آغاز نموده است.